Nina Oleander

Her kan du læse om musikskolens guitarlærer Nina.

Musikskolens guitarlærer Nina Oleander

Jeg begyndte at spille guitar, da jeg var næsten 16 år. Lysten til at starte til guitar kom efter jeg havde været på efterskole, hvor der var én af de andre elever, der kunne spille nogle akkorder. Det ville jeg også lære. Men da jeg startede i musikskole, tog det fart – og inden jeg så mig om, søgte jeg ind på Musikvidenskab i København, hvor jeg læste i 2 år og derefter søgte jeg ind på Syddansk Musikkonservatorium, hvor jeg uddannede mig til klassisk guitarist. Jeg blev færdig i 2012.

Guitarens klang er noget helt særligt for mig. Som barn havde jeg en yndlingsplade af mine forældres, som jeg i smug lyttede til, når de ikke var hjemme. Jeg var ikke bevidst om det dengang, men sidenhen har jeg fundet ud af, at det var en plade med en berømt klassisk guitarist, der hedder Andrés Segovia. Så klangen af akustisk guitar har sagt mig noget mange år, inden jeg egentlig fandt ud af, at jeg ville spille guitar.

Jeg elsker at undervise børn og unge i guitar og give musik og spilleglæde videre. Jeg lægger vægt på den gode relation og på at skabe et trygt rum.