Lisbeth Pilgaard

Her kan du læse om musikskolens klarinetlærer Lisbeth.

Klarinetlærer Lisbeth Pilgaard

Jeg begyndte i musikskole, fordi jeg havde en legetøjsblokfløjte hjemme, som jeg hele tiden spillede på. Mine forældre syntes, det var en god idé. Jeg har spillet mange forskellige instrumenter, men da jeg begyndte på klarinet, føltes det, som om jeg var kommet hjem – det føltes bare som mit instrument, og sådan har jeg det stadig!

Det bedste ved musik er den ro, glæde og nogle gange boblende følelse, man får, når man lytter til det og endnu mere, når man spiller det. Og det allerbedste er, når jeg kan give den følelse videre til mine elever.

Jeg elsker at se, når mine elever i arbejdet med musikken vokser både på instrumentet og som mennesker, og oplever at kunne selv i større og større grad, så jeg til sidst bliver helt overflødig.