Inke Kesseler

Her kan du læse om musikskolens klaverlærer Inke.

Klaverlærer Inke Kesseler

Jeg startede med at spille klaver da jeg var 7 år.

Jeg elsker at spille klaver og har altid drømt om at leve af at spille og undervise i klaver.

At spille kammermusik har også en stor plads i mit hjerte. Sammen med 3 musikere har jeg spillet koncerter i Skotland, Grønland, Island, Holland, Tyskland og Danmark, det har været både fantastisk og uforglemmeligt.

Jeg underviser begynder, mellemstadiet og elever på talentlinje og MGK - min undervisning tager udgangspunkt i musik- og spilleglæde, og den bliver indrettet efter den enkelte elevs ønsker. Den sigter efter praktisk kunnen med fokus på klang, teknik, nodelæsning og skalaspil, og alt dette vil foregå i et godt og trygt undervisningsmiljø.

Hvis jeg skulle leve på en øde ø, ville jeg tage mit klaver med og øve mig på alle de klaverstykker, som jeg ikke har nået at spille.