Orkester for alle - sammenspil på tværs af generationer

Et Familieorkester for alle mellem 8 og 88 eller mere

De glade musikere i Fyn Filharmonik
Mette Hanskov, tidligere solobassist ved Det Kongelige Kapel, dirigerer Fyn Filharmonik.

Drømmer du om at sidde midt i et kæmpe symfoniorkester og spille verdens bedste musik for et stort publikum?

Nu kan du og din familie blive en del af et nyt, storslået musikfællesskab, der på tværs af generationer samler folk med forskellige musikalske forudsætninger i et stort symfoniorkester.

Fyn Filharmonik er et tilbud om en familieaktivitet, så kom og spil sammen med dit barn, barnebarn, far, bedstemor, ven eller nabo.

Alle fra 8 år og op kan være med!

Læs mere herunder og tilmeld dig i dag, hvis du vil sikre dig en plads.

Tilmeld dig og din familie til Fyn Filharmonik

Fyn Filharmonik

Kom som absolut nybegynder, let øvet eller øvet amatørmusiker og prøv kræfter med alverdens musik på en udfordrende, lærerig og ikke mindst sjov facon; alle spiller den samme musik, men i forskellige sværhedsgrader.

Orkestret dirigeres af Det Kongelige Kapels solobassist, Mette Hanskov, der står bag ”Publikumsorkestret” - et lignende orkester i København.

I Fyn Filharmonik kan deltagerne forvente at spille både Verdi (Triumfmarch fra Aida), Beethoven (fra 9. Symfoni "Freude schöner Götterfunken") og Bent Fabricius Bjerre (tema fra Olsenbanden).

Sådan fungerer Fyn Filharmonik

Mette Hanskov dirigerer med specielle håndtegn

Mette Hanskov dirigerer med særlige tegn til nybegynderne, så de spiller få, men vigtige toner på rette plads. De dygtige musikere spiller de rigtige stemmer, og de mindre øvede spiller forenklede stemmer.
Når alle spiller sammen på tværs af alder og musikalske forudsætninger skabes den smukkeste musik i fællesskab.

Kom og vær med – det bliver sjovt og lærerigt.

Vi søger deltagere, der kan spille eller vil lære at spille: violin, bratsch, cello, kontrabas, fløjte, klarinet, obo, fagot, horn, trompet, trombone, tuba, euphonium, saxofon, slagtøj og harpe m.m.

Hvis du er nybegynder - vil vi gerne inspirere dig til at vælge et af de instrumenter, som der ikke altid vælges.

Kom til gratis åben prøve og se om Fyn Filharmonik er noget for dig! Kontakt eventuelt musikskolen for at lave en aftale.

Praktisk info

Fra onsdag 6. september 2023 kl. 16.45-18.45 spiller vi sammen i Nørregaards Teater

Prøverne foregår onsdage kl. 16.45-18.45 i Nørregaards Teater, Risingsvej 122, 5240 Odense NØ.

30 øvegange frem til og med onsdag 24. maj 2023 (ingen øvning i skolernes efterårsferie uge 42, juleferie uge 51 og 52, januar uge 1, 2 og 3, vinterferie uge 7 og påskeferie uge 13).

Vi skal bl.a. spille dobbeltkoncert sammen med Carl Nielsen UngdomsSymfoniorkester (CNUS) i den store Carl Nielsen Sal i Odense Koncerthus onsdag 29. november 2023 og deltage på Musikskolens dag lørdag 25. maj 2024.

Pris pr. halvår

• Børn 138 kr. (8-17 år - børn under 12 år skal være ifølge med en spillende voksen)
  • Voksne 618 kr.

Rabatpris når flere generationer tilmelder sig sammen:

• 1 voksen ifølge med 1 spillende barn: 458 kr. + 138 kr. = i alt 596 kr.
  • 1 voksen ifølge med 2 spillende børn: 298 kr. + 138 kr. + 138 kr. = i alt 574 kr.
  • 1 voksen ifølge med 3 spillende børn: 138 kr. + 138 kr. + 138 kr. + 138 kr. = i alt 552 kr.

Betaling kommer til at foregå direkte til den nyoprettede forening: MusikAkademiet Odense (MUSAK) og bliver derfor opkrævet via MobilePay 2 gange årligt (i efteråret og foråret).
Såfremt der ikke er mulighed for MobilePay, kan der efter aftale betales til MUSAKs bankkontonummer.

Instrumenter

Det forventes, at deltagerne medbringer eget instrument, men der kan efter nærmere aftale lejes instrument gennem musikskolen efter gældende priser for instrumentleje.

Er du interesseret i at leje et instrument, kan du kontakte Odense Musikskole.

Orkestret har spillet sammen siden efteråret 2020, og vi vil meget gerne byde flere nye deltagere velkommen.

Se mere på Fyn Filharmoniks egen Facebook-side her

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tilmeld dig Fyn Filharmonik

Projektet er et samarbejde mellem foreningen MUSAK (MusikAkademiet Odense), Odense Symfoniorkester, Syddansk Musikkonservatorium og Odense Musikskole med støtte fra Statens Kunstfond og Odense Kommunes pulje Generationspagten.