Om Odense Musikskole

For os er musik fællesskab og glæde, almen dannelse og det er sjovt - for alvor!

Musikskoleband

Når børn og unge spiller musik, udvikler de samtidig en række andre færdigheder, som kan bruges hele livet. At beskæftige sig med musik er med til at øge forståelse af sig selv som en del af et fællesskab og samtidig styrke individuelle egenskaber som selvværd, sprog og sociale kompetencer.

Derfor arbejder vi på musikskolen aktivt for at give børn og unge et godt udgangspunkt for den personlige musikalske udfoldelse såvel i fællesskaber som alene, samt udvikler deres kreative evner inden for musikalske udtryk. Begge dele er en forudsætning for en livslang, aktiv deltagelse i musiklivet både som udøver og lytter.

Vi er med til at udvikle det tværgående samarbejde mellem kommunens mange forskellige institutioner f.eks. børnehaver og skoler. Derudover arbejder vi også aktivt på at udvikle og fremme det lokale musikmiljø i Odense Kommune.

Vi tilbyder undervisning i musik til alle børn og unge op til 25 år, som bor i Odense Kommune.

Du er altid velkommen til at kontakte os for flere informationer.

Find information om behandling af dine personoplysninger her