Åsa Eriksson

Her kan du læse om musikskolens violin- og bratschlærer Åsa.

Musikskolens violinlærer Åsa Eriksson

Da jeg var 4 år gammel, fik jeg en violin af min far og var så heldig, at jeg fik verdens bedste violinlærer, som ikke kun kom med rosende ord, men også gav mig slik og penge, når jeg kom til timen og havde øvet mig.... så I kan tro, jeg øvede mig meget flittigt... og fordi jeg øvede mig ofte, så blev jeg også hurtigt dygtig: “A little progress every day leads to big results.”

Jeg blev så dygtig, at en dag fik jeg den fine titel: “Master’s Degree in Fine Arts Education,” og senere hen blev jeg uddannet som Suzuki Violin- og Bratsch-pædagog.

Vigtige mål med min undervisning er at stimulere mine elevers lyst og motivation, og at de for hver uge går hjem fra solotimen og har lært noget nyt på violin eller bratsch.

Det er også enormt vigtigt for mig med god kommunikation med mine elevers forældre. Den kommunikation sker nogle gange på en blanding af dansk - engelsk - italiensk - farsi - kropssprog og selvfølgelig musiksprog.