Rasmus Toystrup Iversen

Her kan du læse om musikskolens trommelærer Rasmus.

Rasmus Toystrup Iversen underviser i trommer på Odense Musikskole

Jeg hedder Rasmus og er trommelærer på Odense Musikskole.

Jeg fik mit første trommesæt som 9-årig og fandt hurtigt ud af, at musikken var noget for mig.

I 2013 blev jeg færdig uddannet på Det Jyske Musikkonservatorie, hvorefter jeg flyttede til København, og lever i dag af at undervise og spille koncerter. Jeg har turneret i ind- og udlandet med nationale og internationale navne i adskillige jazz konstellationer.

Som underviser er det min fornemmeste opgave at inspirere og motivere mine elever og forhåbentlig derved bliver musikken en vigtig del af deres liv fremover.

I mine timer arbejdes der med puls, underdelinger, genrer, sammenspil, sound, flow, metrik, teknik, koordination, nodelæsning, udtryk, brugen af metronom, duetter, rytmiske lege og musikkendskab. Jeg går ligeledes op i at tilpasse undervisningen til den enkelte elev. Forventningsafstemning er kodeordet!

Jeg er meget bevidst omkring dét at skabe en hyggelig, sjov og afslappet stemning, så eleven kan føle sig tryg, og vi sammen kan udforske musikkens mange kroge. Ligeledes er det vigtigt, at mine elever i hver time får en aha-oplevelse, da det er med til at holde dem i gang og bibeholde lysten til at spille musik.