Musikalsk Grundkursus på Fyn - MGK Fyn

MGK er et 3-årigt gratis kursus for unge musiktalenter i alderen 14-25 år.

Musikalsk Grundkursus er for dig, der elsker at synge, spille eller producere musik og vil afprøve om musik skal være din levevej.

MGK Fyn tilbyder 3 linjer: klassisk, rytmisk og produktion.

Undervisningen foregår på Odense Musikskole – 5 minutters gang fra Odense Banegård.

Kurset foregår om eftermiddagen og aftenen – ved siden af dit studie eller arbejde.

Send din ansøgning til optagelsesprøven senest den 1. februar 2024.

Tilmelding til MGK

Du kan læse om optagelsesprøven her.

Mød tre MGK-studerende

I de tre videoer kan du høre Mattis, Carl og Lykke fra henholdsvis produktionslinjen, klassisk og rytmisk linje fortælle om at gå på MGK Fyn.

Mattis (sangskrivning) fortæller om at gå på produktionslinjen på MGK Fyn

Mattis fra produktionslinjen på MGK Fyn

Carl (klaver) fortæller om at gå på klassisk linje på MGK Fyn

Carl fra klassisk linje på MGK Fyn

Lykke (rytmisk sang) fortæller om at gå på rytmisk linje på MGK Fyn

Lykke fra MGK Fyn

Hvad er MGK?

Musikalske Grundkursus, kaldet MGK, er et 3-årigt gratis overbygningskursus på en musikskole. Formålet med MGK er at uddanne musikudøvere, som kan deltage i og stimulere det lokale og regionale musikliv, og at forberede elever til optagelse på en videregående musikuddannelse som f.eks. Musikkonservatoriet.

MGK Fyn indgår som et væsentligt element i den fynske talentudvikling. Vi har ca. 42 engagerede elever mellem 14-25 år. Undervisningen foregår primært på Odense Musikskole, hvor MGK-eleverne i en bygning for sig, har en fælles "lejlighed" til ophold og socialt fællesskab samt adgang til øve-faciliteter på Musikskolen.

Informationsmøde på MGK Fyn

Alle ansøgere med MGK Fyn som 1. prioritet bliver indkaldt til et obligatorisk informationsmøde om optagelsesprøverne tirsdag den 27. februar 2024 kl. 19.00 på Odense Musikskole, Danmarksgade 10.

Læs mere om tilmelding, optagelsesprøven og undervisning på siderne herunder:

Tilmelding til MGK

MGK optagelsesprøve

Timer og fag

Oplevelser

Organisering

Kontakt MGK Fyn

Har du spørgsmål til undervisningen eller optagelsesprøven er du velkommen til at kontakte en af de tre koordinatorer:

Bemærk: Mail er ikke sikker kommunikation. Hvis du vil sende fortrolige/følsomme oplysninger, så kontakt os via sikker mail gennem musikskolens Digital Post.

Følg MGK Fyn

Find MGK Fyn på Facebook og Instagram