Trommelærer Kasper Tom Christiansen

Her kan du læse om musikskolens trommelærer Kasper.

Kasper Tom Christiansen underviser i trommer på Odense Musikskole
Foto: Hubert Grygielewicz

Jeg startede min musikalske vej i skolen, hvor blev sat bag trommerne af min musiklærer. I 2009 blev jeg færdig på Det Fynske Musikkonservatorium 2009 og desuden uddannet ved Solistlinjen ved Det Jyske Musikkonservatorium i 2015.

Jeg elsker at spille trommer og nyder at formidle min passion og glæde for musikken videre. Jeg lægger vægt på improvisation, nysgerrighed og leg i min undervisning og forsøger altid at skabe et trygt og åbent undervisningsrum med fokus på motivation af den enkelte elev.

Det er sjovt at spille musik, og det er SÅ fedt at udvikle sine musikalske evner!

Hvad får man ud af at gå til trommer?

Når du går til trommer, får du trænet motorik, gehør og musikalitet. Du får kendskab til mange musikalske genrer og får lært et alsidigt instrument, der er sjovt at spille.

Hvorfor er det sjovt at gå til sammenspil?

Til sammenspil lærer du at spille sammen med andre og indgå i en musikalsk sammenhæng. Du får mulighed for at bruge det, du har lært på dit instrument sammen med andre, og du bliver en del af et musikalsk fællesskab med andre i samme aldersgruppe.

Trommelærer Kasper Tom Christiansen

Foto: Natalie van Sasse van Ysselt