Trompetlærer Jakob Holdensen

Her kan du læse om musikskolens trompetlærer Jakob.

Jakob Holdensen underviser i trompet i Odense Musikskole

Jeg ved ikke, hvorfor jeg begyndte at spille musik, men da jeg var 6 år, syntes jeg, at violin var et oplagt valg, fordi så kunne man synge samtidig med, at man spillede! Da jeg blev 13 skiftede jeg til trompet. Det var et instrument, der passede til min personlighed.

Musik er for mig at se vigtigt og nødvendigt at lære. Alle burde lære at spille lidt på et instrument.

I mine timer spiller man alt muligt: Sange, filmmusik, pophits, jazz, klassisk, på øret og efter noder eller hvad som helst, du tænker, kunne være fedt at spille. Tit får man en lydfil med hjem, så man kan spille med sit eget lommeorkester, når man øver sig. Det, synes de fleste, er sjovt.

Nogle gange slår vi flere trompetlektioner sammen og spiller flerstemmige ting med de andre elever.

Jeg spiller selv i forskellige bands bl.a. Habadekuk, der er et folkemusikorkester med rytmegruppe og blæsersektion, Tiptoe Bigband, som er Fyns professionelle bigband, og Ohn Dohn Dehn Brassband, der er et 4 mands band, der spiller skolekoncerter.

Jakob Holdensen underviser i trompet i Odense Musikskole   Jakob Holdensen underviser i trompet i Odense Musikskole   Jakob Holdensen underviser i trompet i Odense Musikskole

Jakob Holdensen underviser i trompet i Odense Musikskole